În prezent, un studiu realizat de MIT arată că Volkswagen nu este singurul producător de automobile ce a trişat la aceste teste. Conform Phys, studiul arată că, în Europa, 10 companii importante ce produc automobile diesel au vândut, între anii 2000 şi 2015, maşini care generează până la de 16 ori mai multe emisii pe şosea decât în cadrul testelor de laborator. Nivelul încalcă limita legală din Uniunea Europeană.
Cercetătorii susţin că nivelul crescut de emisii are un impact uriaş asupra sănătăţii oamenilor, provocând moartea prematură a 2.700 de persoane, anual, în Europa. Efectele asupra sănătăţii produse de emisiile diesel se resimt chiar şi în cazul locuitorilor din alte ţări, aflate chiar şi la mii de kilometri depărtare.
Studiul s-a axat pe emisiile de oxizi de azot sau NOx, un tip de gaz produs de arderea motorinei. Atunci când gazul oxidează şi reacţionează cu amoniacul din atmosferă formează particule fine ce pot fi transmise pe distanţe mari. Atunci când sunt inhalate, pot rămâne în plămâni de unde produc diverse probleme respiratorii.
În cadrul studiului, specialiştii au analizat nivelul de NOx emis de către maşinile produse de 10 companii în momentul în care se află pe şosea. Cele 10 campanii studiate de specialiştii MIT sunt: Volskwagen, Renault, Peugeot-Citroen, Fiat, Ford, General Motors, BMW, Daimler, Toyota şi Hyundai. Împreună, aceste companii au produs 90% din numărul total de maşini diesel vândute între anii 2000-2015 în toate cele 28 de state membre UE din prezent, dar şi în Norvegia şi Elveţia.
În cazul fiecărui producător, echipa a calculat cantitatea excesivă totală de emisii produsă în funcţie de informaţiile testelor de laborator şi de teste independente pe şosea. Ei au descoperit că, per total, maşinile diesel produc o cantitate până la de 16 ori mai mare de NOx decât cea prezentată în testele de laborator.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: